FAQ

Alle kunder skal registrere sig for at afgive bud på vores auktioner. Inden du byder, skal du godkende auktionsbetingelserne for hver enkelt auktion. Disse kan variere, og det er derfor vigtigt at læse dem igennem for hver enkelt auktion. Alle bud afgivet på vores online auktioner betragtes som max bud. Det betyder, at du blot behøver afgive ét bud per katalognummer, nemlig det du højest vil byde på varen. Herefter byder vores system op for dig hvis dit bud bliver overbudt, indtil dit max bud er nået. Systemet vil aldrig byde over dit max bud. Det betyder, at du selv slipper for at holde øje med auktionen når den udløber, da vores system klarer det for dig. Samtidig betyder det, at du som vindende byder ikke nødvendigvis kommer af med dit max bud for den pågældende vare. Du vil altid kun få hammerslag på næste budinterval. Buddene foregår med rimelige intervaller, afhængigt af hvor højt varen er budt op. Det sørger systemet også for. Du kan til enhver tid forhøje dit max bud, det er dog ikke muligt at sætte dit max bud ned, når det først er afgivet. I tilfælde af, at der er to kunder, der afgiver samme max bud på en vare, vil den som først afgav buddet få hammerslag på varen. Begge bud vil fremgå af budhistorikken, og det afgørende vil så være tidspunktet for afgivelsen af buddet.
Du kan se hvornår auktionen udløber for hvert enkelt katalognummer, da de ikke alle sammen udløber på samme tid. Fra katalognummer 1 udløber til katalognummer 2 udløber er der et minut, det samme gælder fra katalognummer 2 til katalognummer 3 osv. Det betyder f.eks. at katalognummer 60 udløber en time efter katalognummer 1. Hvis der afgives et bud indenfor de sidste tre minutter af auktionens løbetid, vil denne blive forlænget med tre minutter. Det vil den blive ved med, indtil der ikke kommer flere bud inden for de sidste tre minutter af auktionens løbetid.
Hvis du får hammerslag på en vare, modtager du i løbet af kort tid en mail. Deri står der, hvilken vare du fik hammerslag på, samt hvad budsummen var. Efter auktionen er afsluttet, modtager du en ny mail med et link til din faktura. Denne mail kommer separat, for at vi kan sikre os, at alle de varer du har fået hammersalg på, også fremgår af fakturaen.
Hvis du har fået hammerslag på en vare, men ikke har modtaget en mail med din faktura endnu, skyldes det muligvis at auktionen ikke er afsluttet endnu. Vi sender først fakturaen ud, når hele auktionen er afsluttet. Når din faktura er klar, kan du finde den, når du logger ind på vores hjemmeside, og går ind under punktet ”fakturaer”.
Eftersyn og afhentning foregår på de angivne dage indenfor de angivne tidspunkter hvilket varierer fra auktion til auktion. Disse informationer findes under hver enkelt auktion, hvor der i højre side er en fane med information omkring eftersyn, udlevering samt afhentningsadresse. Denne varierer fra auktion til auktion, så det er vigtigt at tjekke adressen, da effekterne oftest ikke står på vores egen adresse.
Afhentning af vundne genstande foregår kun på de angivne tidspunkter. Såfremt køber ikke selv ønsker at afhente købte genstande, skal køber selv arrangere transport med en vognmand eller flyttefirma, det står Auktionshuset dab A/S ikke for. Køber skal herunder være opmærksom på at varerne hverken er pakkede eller står på paller, og køber skal selv afmontere varer som f.eks. lamper. Hvis køber arrangerer transport gennem et firma, skal køber derfor oplyse pågældende transportfirma om dette, da Auktionshuset dab A/S ikke hjælper med at pakke eller afmontere varer.
Betaling foregår ved bankoverførsel til følgende konti: Sydbank: 7110-2009843 IBAN: DK7971100002009843 Swift: SYBKDK22 Husk altid at anføre fakturanr. ved betaling. Betaling skal foregå umiddelbart efter auktionens afslutning, så vi kan se indbetalingen på vores bankkonto senest tre hverdage efter auktionens afslutning. Betalingsoverførsler tjekkes én gang dagligt om morgenen. Køber er ansvarlig for at betalingen sker rettidigt. Varer udleveres ikke medmindre vi har registreret indbetalingen på vores konto. I tilfælde af manglende betaling eller afhentning, afskærer man sig muligheden for at byde på vores auktioner fremover.
Til budsummen lægges auktionssalær på 20 % af budsummen, dog minimum kr. 50,- pr. katalognummer. Såvel budsum som auktionssalær tillægges gældende moms (25 %). Eksempel: Hvis du byder DKK 1.000 på en vare, kommer der 20 % salær oveni, hvilket bliver DKK 1.200. Momsen tillægges dette beløb, så du i alt skal betale DKK 1.500.
Vi laver kataloget og beskrivelserne til hver enkelt vare efter bedste overbevisning. Vi tager forbehold for eventuelle fejl og mangler i kataloget, og forbeholder os retten til løbende at rette i det. Hvis du skulle have spørgsmål til kataloget eller varer deri, kan du kontakte os på mail@auktionshuset.dk.
Vi modtager ikke varer indleveret af privatpersoner. Vi afholder udelukkende konkursauktioner over firmaer og virksomheder. Det er muligt at byde på vores auktioner som privatperson såvel som firma.
Det er gratis at registrere sig hos Auktionshuset dab A/S. Det er muligt at kigge på varerne og de forskellige auktioner uden at være registreret, men for at byde, skal du oprette en konto.
Hvis linket i aktiveringsmailen ikke virker, skal du blot sende en mail til mail@auktionshuset.dk, så aktiverer vi din konto hurtigst muligt.
På vores auktioner er det både muligt at byde som privatperson og for et firma. Hvis du byder for et firma, skal vi dog stadig bruge dit navn, så vi ved hvem vi skal kontakte, hvis vi får brug for det.
Hvis du ønsker at slette din konto hos Auktionshuset dab A/S, skal du blot sende en mail til mail@auktionshuset.dk, hvori du skriver, at du ønsker at slette din konto.
Auktionshuset dab forbeholder sig ret til at tage en vare af auktionen, forlænge eller lade auktionen gå om, såfremt der opstår udefrakommende misbrug, tekniske eller andre forhold, der efter Auktionshuset dabs vurdering nødvendiggør dette. Auktionshuset dab kan ikke drages til ansvar for forsinkelser eller andre problemer med kunders internetforbindelse eller opkobling samt ved anvendelse af ikke tidssvarende computere eller programmer. Endvidere er Auktionshuset dab ikke ansvarlig for forsinkelser eller vira, der er opstået som følge af e-mails eller downloads.

Få de nyeste auktioner

Vi sælger lidt af hvert

Selvom vi hos Auktionshuset dab hovedsageligt beskæftiger os med konkurs- og overskudsauktioner, så er det stort set kun fantasien, der sætter grænser for, hvilke varer vi kan få på auktion.

Vi har afholdt online auktioner for alt fra skibsværfter, smede- og maskinfabrikker, møbelfabrikker, entreprenørmateriel, VVS- firmaer, restauranter og storkøkkener, tøjfirmaer, detailforretninger og meget mere.

Dette betyder også at vores viden strækker sig ud i mange forskellige produktgrupper, og uanset hvilken opgave, vi bliver stillet overfor, kan vores folk altid trække på de mange års erfaringer og dermed give en yderst pålidelig vurdering samt en god auktion til den rette målgruppe.

Vi tager gerne auktioner med spændende og udfordrende artikler ind, og det er netop det, der er med til at styrke os som godt auktionshus med benene solidt plantet på jorden.

- Vi sælger lidt af hvert, og vi ser frem til en masse kommende auktioner!

Læs mere om vores koncept

Kan vi hjælpe dig?

Sidder du inde med et spørgsmål? Så vil vi rigtig gerne hjælpe. Udfyld formularen, så kontakter vi dig snarest muligt.

Auktionshuset dab A/S